tisdag 5 december 2017

BUTIKS STYLING / VISUAL MERCHANDISE

Varuvisning.
Din butiks tysta säljare. Så oerhörd viktig och det har jag alltid lagt stor vikt på. Du vet, när du kommer in på en butik & bara känner ett härligt WOW!
Du kan strosa runt hur länge som helst och går gärna några extra varv,
rädd för att missa något...
Att du dessutom handlar, fast du kanske inte tänkt,
då har butikskommunikatören lyckats.
Eller så har du redan planerat ett inköp, men det blev lite mer.
Vi måste shoppa och gärna av lokala handlare!
Så får vi en levande stad och arbetstillfällen.




I mina uppdrag ingår just detta med varuvisning.
Här har vi börjat en stor makeover på Byske möbler,
Möbelmästarna.
Målet är att skapa ett inspirations center med allt vad som innefattar hem och miljö.
Kommer bli galet fint när det är klart!


En viktig sak att tänka på:
Gruppera, samla ihop det som passar med varandra och skapar harmoni. Gör små öar som gästerna lätt kan gå runt från alla håll.
Och skapa en fokus punkt!


Arbeta alltid lodrätt.
Vi människor "läser" in och uppfattar det vi ser bättre i lodrätta varuvisningar. Ja, vår hjärna är lite egen.


Resan har börjat och jag önskar Möbelmästarna i Byske
all Lycka tiil i sitt nya koncept!
Så kör ni efter E4:an, gör ett besök.

Lev och må!
Kram
C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar