onsdag 29 mars 2017

SOMMAR HUSET

Vi blev med sommarhus 2010. 
Ganska precis två år efter att vi sålt vårt vackra trähus vid golfbanan. Och det tog oss 10 månader att förvandla denna furu-överallt-från-golv-till-tak, till ett harmoniskt hus att vistas i.

Visst, vi har fortsatt med renoveringen hela tiden,
men det största förändringarna gjordes snabbt. Teamwork som vanligt!
Hur vi fick ihop det, är för mig en gåta...

Mina fina vänner Birgitta Lindvall-Wiik och fotografen Tomas Bergman
gjorde ett besök hos oss och det slutade med ett reportage i
Allt om Fritidshus. 
Birgitta stod för text och Tomas för underbara bilder.
Här kommer några.









































I allrummet var det ett laminat golv, som vi målade med Tre stjerners golvfärg. Det har hållt förvånansvärt bra, men skall rivas upp och bli riktigt trägolv.

Plast är plast och aldrig skönt för fötterna.












































Framför den öppna spisen har vi gjutit ett betong golv som skydd. Det var klinker där tidigare, sprucket och slitet. Bordet har dottern snickrat ihop själv, och laserat med Jotuns driv-veds bets.
Vi byggde också en vedpelare och den gillar jag enormt mycket!
Själva spisen var svart och vit, så den fick sig ett varv med putsfärg. Golvfärgen heter Abraham och är ljust gråbeige.









































Inne i sovrummet var allt furu. Och då menar jag allt! Här tog vi hjälp av proffs som sprutmålade hela rummet...Tack för det!
Byggde en fast garderob som vi täckt med slarvigt upphängt tyg.
I hela huset har vi målat golven i samma färg, vilket jag varmt rekommenderar ifall ni har mindre ytor. Ja, annars också, det håller ihop alla rum, hela huset och upplevs större än det är.




Inne på lilla toan, som gjordes om sist av alla rum, spikade vi upp panel som målades vitt. Vi har gjutit bänkar i betong själva.
Till köket, toan och utebord. Väldigt snyggt och unikt!
Jag kommer visa mer bilder från vårt fina Paradis framöver.

Nu skall jag packa väskan och bege mig till huvudstaden imorgon!

Lev och må.
Och var rädd om er!

Kram C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar