torsdag 22 december 2016

BARN RUM I HARMONI

                               Hej!

Trodde inte att det riktigt skulle vara så många uppgifter
i mitt slut-arbets-prov, till att bli certifierad.
Otroligt roligt och lärande,
men tar sådan tid...

En av uppgifterna är att möblera och styla en hel lägenhet
till en familj,
med en liten flicka på tre år.

Allt skall vara med.
Ritningar, möblerna och var jag hittat allt.
Nu är jag klar med Sagas rum, som hon heter
och känner mig jätte nöjd!

Familjen gillar natur färger och är mycket ute i skog
och mark. Saga själv älskar stjärnor och sänghimmel.
Gröna färger ( förutom växter ) var inte populärt,
så jag fick tänka på himmel och hav.

En växa säng var också ett önskemål, och så fick det bli.
Jag placerade Sagas säng, emot nedersta väggen,
så att hon ser över hela rummet.
Sängen fick stå lite i mitten, så att hon kan kliva i och ur
från båda sidorna.

Sovdelen är lite för sig och lekdelen först i rummet.
Varför då?
Jo, det är ett rum skall fylla både vila och lek,
så leken är trevligare att se först.
Inne i högra hörnet har hon fått en mys och läshörna,
med en sänghimmel och massor med kuddar.

Det är öppen väg mellan dörr och fönster,
så energin flödar lugnt.
En stor matta, som fyller nästan hela rummet,
ramar in alla möbler, med lite varma nyanser.

Saga är aktiv,
därför valde jag lugna blåa, beiga och naturbruna
färger till henne!

Här kommer hon att trivas!







































Önskar ni veta var alla möbler och ting
kommer ifrån,
så har jag dem!
Hör bara av er.

Lev och må!
Kram C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar